andalúzia motoros túra


Minden a 80-as évek végén kezdődött, amikor az első saját versenymotoromat összeszereltem.

De kezdjük a legelején! A motoros vírussal már egész fiatal éveimben megfertőződtem és a mai napig sem gyógyultam ki belőle!

Minden egy teljesen leharcolt Yamaha RD50-essel kezdődött, aminek se műszakija, se papírjai nem voltak. A zsebpénzemből és a szülők tudta nélkül ennél jobbra nem tellett! Aztán egy Zündapp WC50-es következett teljes burkolattal és monocoque vázzal! Ez azért már nem volt rossz és egyébként az első önálló átépítésem. Majd sok japán motor következett, amelyek kevés pénzből megoldhatóak voltak. Míg végre aztán az első (balesetmentes) BMW R100 GS-t rendbehozhattam és a nyergébe ülhettem! Na igen, ez volt az, amit az országúti lazuláshoz kerestem..A BMW boxer modellek iránti vonzódásoma mai napig sem múlt el.:)
Ennek valószínűleg az is az oka, hogy a 247 modell után végül egy saját versenymotort is építettem ( Helmut Mader Úr a Motortuningtól, hathatós támogatásával).

BMW saját építésű motor - MR 01
BMW saját építésű motor - MR 01

Az a körülmény, hogy az MR 01 fotója  még a belső BMW üzemi újságba is bekerült, számomra egy álom valóra válását jelentette! Majd első tesztveztő lehettem az új (259-es típusú) R1100 RS-nél a BMW kísérleti motortesztelésnél!

A sok kísérleti vezetés, tesztelés azonban nem volt elég, ezért sok-sok részvétel következett egymástól nagyon különböző motorversenyeken.

Helmut Dähne
Helmut Dähne

Először csak egy klubban motoroztam, aztán elkezdtem időre edzeni, amely rendezvények végén már versenyek is voltak. Amikor ezeken már sok tapasztalatot szereztem, akkor jött el az ideje az akkori mentoraim, Thomas Bischof Úr (Pirelli-Metzeler versenyrészleg) és Helmut Dähne Úr (Pirelli-Metzeler abroncsfejlesztő és versenyzőlegenda) szerint is az igazi versenyzésnek.:)

Meg akartam szerezni a szupersport „B” licencet és hosszútávú versenyeken akartam részt venni a „Kuhle Wampe” motorklubnál, majd az általuk alapított külön versenyrészlegen, a Moto aktiv-on.  Emiatt szükségem volt egy csapatnévre!

Mivel a „Mama szponzoráltja” nem hangzott valami jól, ezért rögtön a lényegre koncentráltam! A végeredmény a J.F.F. Team név lett, azaz JUST FOR FUN! Mert számomra a motorozás mindig ezt jelentette, igazi élményt, élvezetet!

A munkám során sok helyre eljutottam a világon, hogy végül Magyarországon ragadjak.

A motorszenvedélyem 1995-ben odavezetett, hogy megalapítottam Budapesten a NÍVÓ & J.F.F. Motor Team Kft-t.

 

Az utóbbi években sok minden történt, a piac alapvető változásokon ment keresztül, ezért felhagytam a Suzuki és Husqvarna motorok értékesítésével. Vissza a gyökerekhez...a Metzeler-Pirelli, Michelin motorkerekek importja és értékesítése 1995 óta folyamatosan fejlődött, egyre jobban kiépült és a szezon végéig a teljes figyelmünket leköti.

Ám a téli hónapokban nem sok minden történik a motorkerekek terén....

 

Ebből az okból kifolyólag új tevékenységi területet kerestem, aminek során újra felfedeztem a motorozás iránti szenvedélyemet. Annyi változtatással, hogy a versenymotoromat lecseréltem egy túramotorra.

 

És így történhetett, hogy most a Te következő túrádat készítem elő, mert szeretnék Neked továbbadni valamit abból a szenvedélyből és különleges élményből, amit a motorozás igazából jelent.

 

Előre örülök a találkozásunknak és kívánom, hogy mindig legyen széles az út előtted!

 

Alexander v. Rehbinder